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stabilisation du ra activé par un androgène et la disposition spatiale du dimère ra [14, 92, 93], ainsi qu’au recrutement des protéines coactivatrices (src1, tif2, cbp) [149]
la forme la plus fréquente du ra est une protéine de 110-114 kda composée de 910-919 acides aminés [79, 189]
les variations de longueur tiennent au nombre variable des répétitions de triplets dans l’exon 1 du gène du ra [32, 33, 101,. 102]
en effet, si les domaines de liaison à l’adn et de liaison au ligand domaine ont une très forte homologie, il n’en est pas de même pour le domaine nh2 terminal qui possède un allongement polyglutamine de longueur variable
cet important domaine du ra représente plus de la moitié de la protéine
il intervient de façon prédominante dans la régulation de la transcription [78, 159] la totalité du. domaine est requis pour une action complète du récepteur [46, 67]
unezone fonctionnelle spécifique, dénommée af-1 et regroupant deux régions à fonction puissante appelées t-1 et t-5, possède toutefois un pouvoir activateur de la transcription particulièrement marqué [78]
l’interaction entre le domaine amino-terminal et le domaine de liaison du ligand carboxy-terminal est responsable de la conformation tridimensionnelle stable du récepteur [93]
le domaine amino-terminal est porteur d’une chaîne polymorphique de résidus glutamines codé par une répétition polymorphe (cag)ncaa [204]
dans la population normale, le nombre de résidus glutamine varie de 9 à 38 [36] et rend compte du polymorphisme du gène du ra
dans ce domaine situé au centre du récepteur, 2 anses protéiques maintenues à leur base par 4 résidus cystéine liées à un ion zinc portent le nom de « zinc fingers » [55]
cette structure. est commune aux différents récepteurs des stéroïdes [56]
le premier doigt est responsable de la reconnaissance

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(mais bon faut pas trop en demander)
j’ai pas de switch, mais ca donne vraiment envie d’essayer pour ne serait-ce que comprendre comment ca fonctionne
Ça me donne envie de revenir un enfant pour découvrir ces fabrications de carton et être émerveillé par leur fonctions
si tu veux faire plaisir à ton ou ta môme de moins de 10-12ans tu lui achète ce genre de kdo certe c’est une connerie à nos yeux mais pour eux serra une magnifique expérience à faire
vraiment il donne envie ce jeux en carton en tous cas
c’est fou ce qu’on sais faire avec du carton
mais je me demande si ça résiste a l’humidité
car quand ça arrive de transpirer des mains
bah c’est pas dégueulasse tout ça , pour l’instant c’est le seul pack qui me donne envie de lâcher quelques euros , ma switch ne demande pas mieux et elle a faim en ce moment
cette vf me fait penser au vielles pub de jv 😂😂😂
Ça a l’air vraiment cool comme jeu, malheureusement je n’ai pas l’espace pour toutes les structures et surtout pas de temps pour développer de nouvelles façons de jouer
je vais tout de même suivre attentionnément l’évolution du gameplay sur youtube
vraiment pas mal ! j’aime beaucoup le concept
c’est déjà clairement plus intéressant et fun que les premiers cartons d’il y a quelques mois
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when nintendo first released labo — a line of diy cardboard accessories for the switch — it did a lot of things right
the kits balanced a fine line between being fun toys and useful learning tools
you could build your own cardboard piano, get a lesson on how it actually functions, and then make music with kitten sounds
despite coming from nintendo, however, the first batch of labo kits weren’t exactly great games; they were simple toys without much lasting appeal
if you weren’t into learning rudimentary coding or endlessly fishing a virtual sea, there wasn’t much to keep you coming back
even with two young kids in the house, my labo kits sat in a closet all summer, rarely used
with the new vehicle kit, which launches on friday, the company may have finally solved that problem
the new collection retains all of the best aspects of the original labo kits, but it combines them with an excellent game that’s bursting with nintendo charm
as with the original labo kits, the first thing you have to do is build the actual accessories, which can take a lot of time
the switch tablet serves as an interactive instruction manual, letting you flip back and forth between instructions and rotate the camera to clarify any confusion
it’s all very seamless and intuitive, and somehow, it makes spending hours folding little bits of cardboard an enjoyable experience
for the curious, there are also short, interactive vignettes so you can see exactly how the various creations work, and there are also helpful instructions on how to repair the kits if something breaks
one of the core conceits of labo is that it encourages a curiosity for how things function, and this remains true with the new collection
the vehicle kit consists of four main pieces: a steering wheel for driving a car, a joystick for piloting a plane, a strange blue box you use to pilot a submarine, and a foot pedal for controlling the speed of each vehicle
they vary quite a bit in terms of complexity, but the steering wheel is by far the most involved
it takes upwards of two hours to build (probably a bit longer if you let a five-year-old help out like i did)
the big difference is that the vehicle kits offer a much more robust video game experience compared to the original labo sets
when you boot up the “play” section of the game, you’re presented with a few different options, including a handful of very simple races to speed through
but the best part of the new kit is a huge island space that invites exploration
the colorful island is home to a range of biomes — a swamp filled with massive dinosaur bones, a futuristic city, and a peaceful stonehenge-like structure in a vast green field — and it’s incredibly open
there’s no linear list of instructions to follow or enemies and dangers to deal with
instead, you simply drive or fly pretty much wherever you want and discover things at your own pace
the only limit is your fuel; you periodically have to stop at a gas station and fill up, otherwise the game resets
this open-ended structure is combined with a very friendly tone
vehicle movement feels loose and arcade-like — more cruisin’ usa than gran turismo — and it’s improved substantially by the tactile nature of labo
there’s something innately satisfying about turning a wheel or flipping a switch and seeing the same thing happen on-screen
both the car and plane are incredibly intuitive to pilot; my five-year-old daughter was able to spend hours navigating the island completely by herself
the submarine takes a bit more practice
you move around by twisting large wheels on a cardboard box, which rotate fans on the submersible, pushing it any given direction
the fact that the game doesn’t punish you in any way makes the learning curve a lot more tolerable
the island is filled with interesting secrets, but you have to explore and uncover them on your own
you’re presented with a small list of objectives that are intentionally vague, providing hints like “bird-catching” or “yeti’s last treasure
” they usually amount to finding an object or character and bringing them somewhere else on the map, but the process of uncovering and solving them is a lot of fun
this is especially true for younger players who can often get frustrated by the restrictive nature of most video games
here, you can just mess around and play and decide what tasks you do or don’t want to do
you’d be amazed how long driving up and down the same mountain can entertain a kid
the most magical part of the vehicle kit is also the simplest
one of the first things you build in the game is a “key,” a basic cardboard sleeve for the right joy-con controller
in order to use any of the vehicles, you need to slot the key inside of them
before the key is in place, your vehicle is a simple metal frame
but when you stick the key in the ignition, the transformation is instantaneous: that basic chassis immediately sprouts wheels or wings, depending on what kit you’re using
in order to traverse the entirety of the island, you constantly need to shift between all three modes of transportation, and the speed at which you can change from a plane to a submarine to an off-road truck is very satisfying
if you haven’t yet taken the plunge for nintendo’s strange cardboard accessories, now is the time
the vehicle kit has everything that’s good about labo — the tactile fun of building things, the playful learning tools, the creative “garage” for designing your own kits — and it marries it to the bright and charming kind of video game experience you’d expect from nintendo
the island exemplifies everything that labo is about: being open, playful, and curious
nintendo has said that it doesn’t believe the labo line has reached its full potential yet, and this new kit is evidence that it’s taking steps in that direction
the nintendo labo vehicle kit is available on the nintendo switch
command line delivers daily updates from the near-future
a diy creation tool married to a great video game
the verge holiday 2018 gaming guide
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interrogation du stock magasin en cours
ce troisième coffret de la série nintendo labo va vous permettre de construire de quoi piloter un véhicule terrestre (volant plus pédalier), un volant (manche à balai) et un véhcule sous-marin
passé le plaisir de construire, décorer et comprendre le fonctionnement des différents éléments, vous pourrez jouer aux jeux fournis permettant d’éprouver vos compétences de pilote
une partie des jeux sera jouable à deux simultanément, ce qui continue à faire de cette gamme un moyen idéal de s’amuser en famille
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